Promocja zawodu policjanta
23 stycznia 2020 roku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wieluniu zorganizowano specjalne stanowisko, przy którym można było porozmawiać z wieluńskimi policjantami o służbie i ich zawodzie. Mundurowi zachęcali do wstąpienia w szeregi Policji. Każdy zainteresowany mógł się dowiedzieć jakie wymagania stawiane są przed kandydatami na przyszłych policjantów oraz jak wygląda cała procedura rekrutacyjna.
W ramach wystawionego stoiska informacyjnego skierowanego do wszystkich zainteresowanych pracą w Policji, mundurowi omawiali wszelkie aspekty związane z wstąpieniem w szeregi tej formacji. Chętni mieli okazję dowiedzieć się jak wygląda i na czym polega służba w Policji, co formacja oferuje przyszłym funkcjonariuszom i jak wygląda ścieżka kariery zawodowej policjanta.
Mundurowi wszystkim zainteresowanym przedstawiali jak wyglądają poszczególne etapy postępowania kwalifikacyjnego, jakie dokumenty musi złożyć kandydat na przyszłego policjanta oraz; gdzie szukać informacji dotyczących procedury rekrutacyjnej. Przedstawiciele wieluńskiej komendy chętnie udzielali odpowiedzi na pytania, które w dużej mierze dotyczyły zadań jakie stawiane są przed policjantami pracującymi w różnych komórkach. Każdy odwiedzający w tym dniu stoisko informacyjne mógł pobrać niezbędne dokumenty, jakie kandydat do służby w Policji musi złożyć.
Ponadto dzielnicowi z wieluńskiej komendy wszystkim odwiedzającym stoisko informacyjne przybliżali działanie interaktywnych narzędzi takich jak: „Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa”, aplikacja „Moja komenda” oraz założeń programu „Dzielnicowy Bliżej Nas”.
Wszystkie osoby zainteresowane podjęciem służby w Policji; mogą uzyskać niezbędne informacje w:
Zespole Kadr i Szkolenia w Komendzie Powiatowej Policji w Wieluniu przy ulicy Warszawskiej 22 a w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.30 do 15.30, telefon 43 843 7216.