Promocja zawodu policjanta
Mundurowi z wieluńskiej komendy spotkali się z uczniami w II Liceum Ogólnokształcącym w Wieluniu. Tematem głównym spotkania był nabór do Policji. Mundurowi omawiali, jakie wymagania musi spełnić kandydat na policjanta oraz jak przebiega proces rekrutacji.
Podczas systematycznie realizowanych spotkań z młodzieżą mundurowi przekazują uczniom informację na temat służby w Policji oraz procesu rekrutacji. Ostatnio wieluńscy mundurowi gościli u uczniów z II Liceum Ogólnokształcącego w Wieluniu. Mundurowi przybliżyli młodzieży pracę w policji, omówili strukturę wieluńskiej jednostki, czym zajmują się poszczególne wydziały. Można było się dowiedzieć czym zajmują się policjanci prewencji, dzielnicowi, ruchu drogowego, kryminalni, czy wydziału dochodzeniowo- śledczego. Policjanci starali się w przystępny sposób przybliżyć specyfikę tej pracy i podzielić się swoim doświadczeniem zdobytym podczas wieloletniej służby. Młodym ludziom przekazano również aktualne wymogi stawiane przed kandydatami do służby w Policji oraz przybliżono procedurę kwalifikacyjną. Uczniowie dowiedzieli się również o aplikacji Moja Komenda, którą można zainstalować w telefonie komórkowym i dzięki niej łatwo skontaktować się ze swoim dzielnicowym. Przedstawiono im założenia programu Dzielnicowy Bliżej Nas oraz o Krajowej Mapie Zagrożeń Bezpieczeństwa. Spotkanie z młodymi ludźmi było również okazją do podniesienia ich świadomości w zakresie rozpoznania zjawiska dotyczącego handlu ludźmi.
Kto może zostać policjantem:
- obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
- posiadający co najmniej średnie wykształcenie;
- nieskazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- korzystający z pełni praw publicznych;
- posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
- dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Zalety pracy w Policji:
- możliwość pozyskania pracy niezależnie od posiadanego doświadczenia zawodowego;
- gwarancja stałych warunków pracy;
- możliwość rozwoju zawodowego;
- różnorodny system szkoleń;
- precyzyjny system wynagrodzenia;
- rozbudowany system socjalny.
W najbliższy czwartek tj. 2 listopada 2023 roku wieluńscy policjanci zapraszają osoby zainteresowane służbą w Policji do siedziby Komendy Powiatowej Policji w Wieluniu przy ulicy Warszawskiej 22 A w ramach tzw. „Doborowych czwartków”. W tym dniu wyznaczony pracownik kadr udziela osobiście informacji dotyczących procedury kwalifikacyjnej, pomoże również wypełnić kwestionariusz osobowy i skompletować niezbędną dokumentację.
Oprócz "Doborowych czwartków ",każdego dnia od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30 w wieluńskiej komendzie w Zespole do spraw Kadr i Szkolenia pod numerem telefonu 47 845 52 16 lub też osobiście, można również uzyskać niezbędne informacje doborowe do służby.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
asp.sztab. Katarzyna Grela